Okulda Bir Gün

                                                     ESENYURT ŞİRİNLER ANAOKULUNDA YARIM GÜN PROGRAMI    

Etkinlikler Amacı
Okula Geliş; Karşılama Zamanı Çocuklar ve öğretmen bir araya gelir.
Serbest Zaman: O güne dair sohbet edilir. Etkinlik köşelerinde serbest oyun oynanır.
Toplanma ve Temizlik

Çocuklar oynadıkları alanları toplar ve kahvaltı için el temizlikleri yapılır.

Güne Merhaba Dansı

Okuldaki tüm yaş grupları ile bir araya gelinir. Sosyal becerileri kazanmalarına katkı sağlamak, ritmi takip edip yapılan hareketlere eşlik edebilme becerilerini kazanmalarını sağlamaları için güne merhaba dansı yapılır.

Kuşluk Kahvaltısı Aylık kahvaltı listesinde belirtilen menü iletüm gruplar ile birlikte kahvaltı yapılır.
Toplanma ve Temizlik Kahvaltı sonrası el ve ağız temizlikleri yapılır.
Türkçe Tekerlemeler, parmak oyunları, şiir, bilmece, sohbet, resimli kitap okuma, öykü anlatma, taklit oyunları, pandomim, dramatizasyon, öykü tamamlama vb etkinlikler yapılır.
Sanat Serbest ve konulu resim çalışmaları, Kolaj ve kağıt çalışmaları( kesme yapıştırma, yırtma, katlama),boyalarla ve artık materyallerle etkinlikler yapılır
Fen ve Matematik Çocukları gözlem yapmaya, araştırma, inceleme ve keşfetmeye yönelten etkinlikler yapılır. Çevre gezileri, deneyler yapılır.
Kütüphane Okulumuz kütüphane atölyesinde haftada 1 eğitim saati hikaye okuma eğitimi verilir.
   
Takvim  Zamanı Her gün bir çocuk o güne ait takvim çalışmasını ve hava durumu grafiğini düzeltme işini yapar.
Göster anlat zamanı Çocuklarımızın grup önünde konuşma, ifade edebilme, inisiyatif kullanabilme ve soru sorma yeteneklerini geliştirmek amacı ile her gün sırayla 5 çocuk evden istedikleri bir oyuncağını veya eşyasını getirir ve arkadaşlarına anlatır. Tanıttığı nesne ile ilgili soru sormak isteyen arkadaşlarına söz verir ve soruları cevaplandırır.
Sayma Zamanı Farklı sayıda ve farklı özelliklerdeki nesnelerin sayılması etkinlikleri yapılır.
100 Gün Etkinliği Okulda geçirdiğimiz günler sayılır ve işaretlenir. 100. güne gelindiğinde parti ve kutlamalar yapılır.
Müzik Ses dinleme ve ayırt etme çalışmaları, şarkı söyleme, ritm çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü oluşturma, ritm aletlerini tanıma –kullanma ve çeşitli işitsel algı etkinlikleri yapılır.
Drama Çeşitli kaynaşma-ısınma çalışmaları, rol oynama, doğaçlama, öykü oluşturma, dramatizasyon etkinlikleri yapılır.
Oyun ve Hareket   Yapılandırılmış ve kuralları olan grupça oynanan etkinlikler yapılır. Bu etkinlik sınıf içinde, oyun salonunda veya bahçede yapılır
Okumaya- Yazmaya Hazırlık Çalışmaları Çocukların ilköğretime geçişini kolaylaştırmak, hazır buluşluk düzeylerini artırmak amacıyla yapılan etkinlikleri içermekte, ASLA okuma ya da yazma amacı taşımamaktadır.
Bahçe Zamanı Çocuklar, her gün bahçemizde çeşitli oyun araçlarını kullanarak kas ve vücut yapısını geliştirirken aynı zamanda keşiflerde de bulunur.
Alan gezileri Çocuklar sınıfları dışındaki dünyayı keşfedici etkinliklerde bulunur.(Gez-gör-yaşa-öğren)
Kapanış çemberi Gün içinde yapılanlar tekrar hatırlanır ve konuşulur.

  Günün akışı çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına göre değişiklik gösterebilir.

 

 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 8  kişi beğendi