SIFIR ATIK PROJESİ YILLIK PLANIMIZ

SIFIR ATIK PROJESİ YILLIK PLAN


 

ESENYURT ŞİRİNLER ANAOKULU SIFIR ATIK PROJESİ YILLIK PLAN

VE GÖREV DAĞILIMI

SIFIR ATIK PROJESİ EKİBİ

1

Okul Müdürü

Mehmet Yiğit İLKUN

2

OKUL WEB SİTESİ SORUMLUSU

Fuat KARAKAŞ

3

EYLÜL AYI

Fadime IŞIK

4

EKİM AYI

Fatma Nisa KAYA

5

KASIM

Ebru KOŞAPINAR

6

ARALIK

Merve ÜNLÜ

7

OCAK

Simge YENİCİ

9

ŞUBAT

Damla DAĞ

10

MART

Güneş IŞIKLI

11

NİSAN

Bilge PARLAK

12

MAYIS

Öznur TANIŞ

13

HAZİRAN

Seçil GÜRSOY

14

KOMİTE ÜYESİ

Arzu KAYA GÖNCÜ

15

KOMİTE ÜYESİ

Yağmur AYDIN

SIFIR ATIK KOORDİNATÖRLERİ

Öğretmen

Fadime IŞIK

Öğretmen

Fatma Nisa KAYA

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AY

SAYI

PLANLANAN ETKİNLİKLER

AÇIKLAMALAR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

EKİM

2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 *Tüm Okulun "Çöp ve Atık" Konusu ile İlgili Bilgilendirilmesi

-Öğretmenler toplantısı düzenlenerek tüm öğretmenlerin çalışılacak konu ile ilgili bilgilendirilmesi

-Personel toplantısında tüm okul personelinin bilgilendirilmesi

-Veli bilgilendirme toplantısında velilerin Okul Projesi ve "Çöp ve Atık" Konusu ile ilgili bilgilendirilmesi

-Okul web sayfasında  bilgilendirme yazısının paylaşılması

 

 

 Koordinatör Öğretmen

Okul Web Site Sorumlusu

 

2

 

 *Okul Komitesinin  oluşturulması

-Komite oluşturulması: Okul Müdürü, Koordinatör Öğretmen,  Sınıf Öğretmeni, her sınıftan öğrencileri

 

 

 Koordinatör Öğretmen

 

3

 

 *Sıfır Atık  Panosunun Hazırlanması

-Panonun yer tespitinin yapılması

-Panonun "Çöp ve Atık, Geri Dönüşüm" konusuna uygun bir şekilde hazırlanması

 

 

 Koordinatör Öğretmen

-Komite

 

 

4

 

 *Okul Eylem Planın Hazırlanması

-Plan Komite tarafından öğrencilerin yaş gruplarına uygun olacak şekilde hazırlanır.

-Okulun uygun alanlarına Eylem Planı asılır.

 

 

 

 Koordinatör Öğretmen

 

 

 

 

5

 

 

*Okul Web Sayfasında sıfır atık bölümünün oluşturulması

Sağlık Bakanlığı'nın belirlediği örnek menülere uygun olarak sabah grubu için sabah kahvaltısı ve öğlen gurubu için ikindi kahvaltısı menülerinin hazırlanması ve velilere duyurulması

 

 

 

 

Koordinatör Öğretmen

 

 

6

 

 *Okul "Çöp-Atık Sloganı" Belirlenmesi

-Veliler, öğrenciler ve öğretmenlerin katılımı ile sloganlar belirlenir.

Çalışma konu Sıfır Atık Okul panosunda sergilenir ve okul web sayfasında duyurulur.  

-Slogan pankartlara yazılır ve pankartlar sınıflarda sanat etkinliği kapsamında öğrencilerin yaratıcılıkları ile şekillendirilir.

Hazırlanan Slogan Pankartları Okul içi ve dışında uygun yerlere asılır.

 

 

 Koordinatör Öğretmen

Komite

Okul Web Site Sorumlusu

Tüm Okul

 

7

 

 * 4 ve 5 Yaş Gruplarında Sıfır Atık Okul Bilinçlendirme Etkinliği Uygulanması

-"Çöp-Atık nedir? Kavram haritası yapımı" Etkinlikleri sınıf öğretmenleri tarafından uygulanır. Çöp ve Atık ne demektir? Atık çeşitleri nelerdir? Çevreye atılmış Çöp ve Atıkların ne gibi tehditleri vardır? Sorularının cevapları çocuklar ve öğretmenler tarafından tartışılır ve resimlendirilir. Ortaya çıkan resimli Kavram Haritaları okulun 3 farklı katında asılarak sergilenir.

 

 

 Eko-Komite

Öğretmenler

 

8

 

 *Eko-tim ile Kontrol Listesi kullanılarak Çevresel İnceleme yapılır.

-Komite tarafından Okulun Çöp Haritası çıkartılır. Çöp Haritası bilinçlendirme açısından sınıflara, öğretmenler odasına, asılır.

 

 

 Eko-Komite

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KASIM

2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KASIM

2023

 

 

 

1

 

 

 *Çöp Haritasına Uygun Olarak, Okulun Gerekli Yerlerine Tema Kağıt Toplama Kutusu ve Atık Pil Toplama Kutusu Yerleştirilmesi

-Kağıt toplama ve pil toplama kutuların amacı ve kullanımı hakkında öğrenciler bilgilendirilir ve evden de atık kağıt ve pilleri kutular için getirebilecekleri belirtilir

-Fotoğraflar Sıfır Atık okul panosunda sergilenir.

 

 

 

 

 

Koordinatör Öğretmen

Tüm öğretmenler

2

*Komite tarafında Eko-Kitaplık oluşturulması

-Kitaplığa Aile Katılımı Etkinliği kapsamında aileler de katkı sağlar. Okul komitesi ile birlikte ansiklopediler, dergiler ve resimli hikaye kitapları eklenerek kütüphane genişletilir.

Eko-Komite

Eko-Tim

Tüm Okul

3

*Eko-Kütüphaneden bir kitap seçilerek sınıflar tarafından sıra ile okunur.

 

Eko-Komite

Sınıf Öğretmenleri

4

*Sıfır Atık İlkelerinin belirlenmesi

-Tüm okulun katılımı ile sıfır atık ilkeleri belirlenir.

-okul panosuna -ilke ve konuları belirten resimler ve yazılar asılır.

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

5

*Okul bahçesine atık materyaller kullanılarak bir Müzik Duvarı oluşturulması

-Bahçede Müzik Duvarı oluşturmak için en uygun alan tespit edilir.

-Borular ve çubuklar kullanılarak bir ritim aleti oluşturulur.

-Aile Katılımı sağlanarak kullanılmayan orta boy leğen, kaşıklık, tencere ve tavalar duvara ritim aleti olarak kullanmak üzere sabitlenir.

-Sınıflarda Öğretmenler ve Öğrencilerin yaptıkları geri dönüşüm müzik aletleri Müzik Duvarı bölümüne yerleştirilir.

-Öğrenciler Okul Müzik Duvarında yaratıcı müzik çalışmaları yaparken videoya çekilir ve video okul web sayfasında farkındalık oluşturmak amacı ile paylaşılır.

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

Okul Web Site Sorumlusu

6

*Aylık en temiz ve düzenli sınıf seçiminin başlatılması

-Komite sınıf kontrol listesi hazırlar.

-Kontrol listesini kullanarak öğrencileri en temiz ve en düzenli sınıf seçimini yaparlar. Birinci olan sınıf bir ortak karar verilen belirteç ile ödüllendirilir

-Komite

öğrenciler

7

*Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü ile iletişime geçilmesi

-Çevre ile Uyumlu Atık Yönetimi çalışma planlanması için Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü ile iletişime geçilir.

Koordinatör Öğretmen

 

8

*"Geri Dönüşüm" bilinçlendirme etkinliklerinin sınıflarda uygulanması

-Geri Dönüşüm Nedir? Neler Geri Dönüştürülebilir? Geri Dönüşüm Süreçleri Nelerdir? Gibi sorular 4 ve 4 yaş gruplarında yaş farklılıklarına uygun bir şekilde Beraber Zaman konusu olarak işlenir.

-Her maddenin çöp olmadığı bilincinin oluşturulması

-Okulun uygun alanlarına atık pil, atık plastik, atık cam ve atık kağıt kutularının konulması

-Öğrencilere ev ortamında biriktirdikleri atıkları uygun geri dönüşüm kutularına atmalarının öneminin anlatılması

-4 yaş gruplarında Sürdürülebilirlik ve Çevre Okur Yazarlığı terimlerinin anlamları üzerine tartışılır.

-Geri Dönüşüm işareti tanıtılır.

-Geri Dönüşüm Sisteminin Basamakları, Neler Geri Dönüştürülebilir? Konuları ele alınarak Geri Dönüşüm Panoları düzenlenir.

Eko-Komite

Tüm Okul

9

 

*Aile Katılımı Etkinliği Kapsamında Artık Materyallerden Geri Dönüşüm İşareti Yapımı Yarışması başlatılır.

-Her Sınıfta çocuklar aileleri kullanılabilir artık materyaller ile yaptıkları Geri Dönüşüm İşareti sunumunu gerçekleştirirler. Her sınıfta seçilen bir çalışma Okulun belirlenen yerlerinde sergilenir Okullarda Diyabet Eğitim Programı Videolarının izletilmesi

Eko-Komite

Tüm Okul

10

*Atık pil toplama konusunda aileler ve Okul dışı çevrede ulaşılabilir komşular hazırlanan bir poster ile bilinçlendirilir.

-Poster Eko-Komite ve Eko-Tim in ortak alışmaları sonucunda oluşturulur.

Komite

öğrencileri

11

*Okul Temizliği ile ilgili Personel ve Öğrencilerin bilgilendirilmesi

-Doğa dostu temizlik maddeleri kullanılarak okul temizliği gerçekleştirilmeye devam edilmesi

Koordinatör Öğretmen

12

*"10 Kasım Atatürk Haftası" kapsamında velilerden istenen, ilgili konuda dergi ve gazeteler kullanılarak her sınıfın özgün kolaj çalışması yapması ve sergilemesi

 

Komite

Tüm Okul

13

*Hangi Atıklar Doğada Ne Zaman Kaybolur? Sorusu kapsamında her sınıfta farklı deneyler yapılması

-Toprağa gömülen organik, cam, plastik, karton, naylon vb. atıkların toprakta yok olma süreçleri izlenir.

Komite

Tüm Okul

14

-Deney Gözlem Formları çocuklar tarafından resimlendirilerek doldurulur. Atıkların doğada kaybolma-çürüme süreleri ile ilgili yapılan resimli liste yapılır. Eko-tim ve eko-komite tarafından yapılan bilinçlendirme poster çalışması Eko-okul panosunda asılır.

 

Komite

Tüm Okul

 

15

*Slogan cümlesini de içeren bir bilinçlendirme şarkı sözleri yazılır.

-Şarkı sözleri Müzik Etkinliklerinde Müzik Öğretmeni ve Çocuklar tarafından bestelenir.

- Okul Öğrencileri tarafından bestelenen şarkı farklı sınıflarda söylenirken videoya çekilir. Video kesitleri birleştirilerek ortaya çıkan ürün, bilinçlendirme yaratması amacıyla okul web sayfasında paylaşılır.

 

Tüm Okul

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ARALIK-2023

1

*Eko-Kitaplıktan "Çevre Kirliliği" konulu bir kitap seçilir ve sınıflarda okunur.

-4 yaş Gruplarında artık materyaller kullanarak hazırlanan kostümler ile kitabın drama çalışması yapılır.

-Komite

Sınıf Öğretmenleri

 

 

2

*Ayın en temiz ve düzenli sınıfı seçilir.

 

Komite

 

 

3

Sınıflar arasında parkur yarışları düzenlenmesi

-Komite

 

 

4

* plastik ve naylon poşet kullanımını bırakmak adına bir bilinçlendirme çalışması başlatılır.

-Çalışma kapsamında "Beyaz Naylon Torba Süzülüyor Orda" şarkısı tüm okul kadrosu ve öğretmenler tarafından öğrenilir.

-"Beyaz Naylon Torba Süzülüyor Orda" şarkısı Tüm Okul ile uygun ritim aletleri eşliğinde söylenir. Şarkının videosu bilinçlendirme yaratmak amacıyla web sitesinde paylaşılır.

 

Tüm Okul

 

5

*Yeniden Kullan! Kazanımının desteklenmesi

-Ambalajları değerlendirme çalışmaları yapılması

-Aile Katılımı Etkinliği kapsamında "Cam Kavanozum Ne Oldu?" adlı tasarım yarışması düzenlenir.

-Yarışmanın sonunda dereceye giren kavanozlar Eko-Okul Panosunun altına bir sergi alanı açılarak okulda sergilenir.

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

 

6

*Atık Kağıt Kullanımını desteklemek amacıyla tüm okul bilinçlendirilir.

- öğrenciler hazırladıkları bilinçlendirme amaçlı resimli çalışmayı okul panosuna asarlar. Kağıt savurganlığının önlenmesi amacıyla kağıtların iki yüzünün kullanılması ve atık kağıtların olabildiğince değerlendirilmesini,  okul içinde denetler.

-Kağıt Üretimi, Tüketimi ve Geri Dönüştürülme Süreci Bilgilendirme Sunumu ve Anketi velilere gönderilir. Sonuçlara göre velilere çözüm önerileri sunulur.

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

 

7

*Atık materyal kullanımının desteklenmesi için çalışmalar yapılması

-Her Sınıfta bulunan Sanat Köşesindeki Atık Materyal bölümü, her ay Eko-komite ve Eko-tim öğrencileri ile birlikte kontrol edilerek atık materyal kullanımı desteklenir.

-Atık materyallerden yapılan Sanat Çalışmalarının her ay düzenli olarak Eko-Panoda sergilenmesi için Panoda uygun bir alan belirlenir

 

 Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

 

8

*Mini Organik Bahçemizde Neler Oluyor? Çalışmasının devamının sağlanması

-Toprağa ekilen çekirdeklerin düzenli olarak bakımı sağlanır.

-Her sınıf kendi çekirdek ektiği alanın sürecini kontrol eder ve değişiklikleri resmeder.

-Resimler panolarda sergilenir.

Tüm Okul

 

 

9

*Atık materyal kullanımının desteklenmesi için çalışmalar yapılması

-Her Sınıfta bulunan Sanat Köşesindeki Atık Materyal bölümü, her ay  öğrenciler ile birlikte kontrol edilerek atık materyal kullanımı desteklenir.

-Atık materyallerden yapılan Sanat Çalışmalarının her ay düzenli olarak Panoda sergilenmesi için Panoda uygun bir alan belirlenir.

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

 

 

 

 

 

10

 

*Atık Miktarını Azalt! Kazanımını desteklemek amacıyla bilinçlendirme etkinliklerinin yapılması

-İhtiyacımız olmayan ve kullanmayacağımız şeyleri almamamız ve daha az ambalaj kullanılmış ürünleri tercih etmemizin önemi ile ilgili -Panonun düzenlenmesi

-İlgili konu üzerine yapılan resimlerin eko-okul panosuna asılması

 

 Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OCAK-2024

1

*Hangi Çöpler Kaç Yılda Yok Oluyor? Konulu afişlerin hazırlanması

-Uygulanan Deneylerin sonunda Hazırlanan afişler Panoda sergilenir.

 

Koordinatör Öğretmen

Eko-Komite

Okul Web Site Sorumlusu

 

2

*Eko-Kitaplıktan bir kitap seçilerek tüm sınıfların okuması

 

Sınıf Öğretmenleri

 

 

3

*Aralık ayının en temiz ve düzenli sınıfı seçilir.

 

Sınıf Öğretmenleri

*Aralık ayının en temiz ve düzenli sınıfı seçilir.

Eko-Komite

Eko-Tim

 

 

4

 

*Okul içindeki atık kutuların Eko-Tim tarafından takip edilmesi

-Düzenli olarak atık kağıt, pil vb. kutularının belediye ilgilisine tesliminin gerçekleştirilmesi

 

 

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

 

5

*Atık pillerin çevreye verdiği zararlar nelerdir? Sorusu kapsamında sınıflarda deneyler uygulanır.

-Deney Gözlem Kağıtları panolarda sergilenir.

 

Tüm Okul

 

6

*Naylon torba kullanımını aşamalı olarak bırakma çalışmaları sürdürülür.

-Gruplar oluşturularak "Bez Torba Tasarlama Yarışması" düzenlenir.

-Yarışmada birinci seçilen bez torba Eko-Okul panosunda ve torbanın fotoğrafı web sitesinde sergilenir

Verem Eğitimi ve Propaganda Haftası (3-9 Ocak) nedeniyle veremle ilgili bilgilendirme çalışmalarının yapılması, pano oluşturulması

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

7

*Enerji Tasarrufu Haftası Etkinlikleri yapılması

-Enerji tasarrufu ile ilgili evde ve okulda neler yapılabileceğine dikkat çekmek amacıyla yapılan resimler Eko-okul panosunda sergilenir

 

Tüm Okul

 

 

8

*Drama Etkinliklerinin Yapılması

-"Ormanda bir Muz Kabuğu" adlı eğitici drama etkinliği sınıflarda öğretmenlerin liderliğinde uygulanır.

 

Sınıf Öğretmenleri

 

9

*Temiz Deniz Korsanları adlı oyunun sınıflarda uygulanması

 

Sınıf Öğretmenler

 

10

*Eko-Kitaplıktan bir kitap seçilerek tüm sınıfların okuması

 

 

Sınıf Öğretmenleri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ŞUBAT

2024

1

Her gün öğrenciler ile jimnastik saati yapılması

 

Koordinatör Öğretmen

 

 

 

 

 

 

2

*Ocak ayının en temiz ve düzenli sınıfı seçilir.

 

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

 

3

*1. Dönem Sonu Raporu Hazırlanarak Eko-Okul Dosyasına konulur.

 

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

 

4

*Rehberlik Biriminin Çevre Temizliği Konusunda Farkındalık Yaratmak Adına Sınıflarda Drama Etkinlikleri Düzenlemesi

 

Rehberlik Birimi

 

5

*"Kendi Kağıdımızı Kendimiz Yapalım" etkinliğinin uygulanması

-Her sınıf eski gazeteleri kullanarak Geri Dönüşümlü kağıt yapar. Yapılan kağıtların nasıl değerlendirileceği konusunda ortak bir karar verilir. Çalışmalar okul panosunda sergilenir.

-Süreç ile ilgili fotoğraf ve videolar okul web sayfasına yüklenir.

 

Sınıf Öğretmenleri

Tüm Okul

 

 

6

*Atık Grafiği Oluşturulması

-Öğrenciler tarafından evden getirilen atıklar ayrıştırılır.

-Getirilen atık sayıları grafikte uygun şekilde işaretlenir.

-Atıklar geri dönüşüme kazandırılır.

-Atık grafiği Eko-okul panosunda sergilenir.

 

Tüm Okul

 

 

7

*Artık materyaller kullanılarak yeni ritim aletleri yapılır.

- Sınıflarda yapılan ritim aletleri kullanılarak bestelenen Çöp-Atık konulu şarkı tüm okulca söylenir.

 

Sınıf Öğretmenleri

Tüm Okul

 

8

*Mini Organik Bahçemizde Neler Oluyor? Çalışmasının devamının sağlanması

 

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

9

*Eko-Kitaplıktan bir kitap seçilir ve her sınıfta okunur. Kitabın karakterleri drama yöntemi ile canlandırılır.

 

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

 

10

*Şubat ayının en temiz ve düzenli sınıfı seçilir.

 

 Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

11

Okul yemekhanesinin denetlemesi

Seçil Gürsoy

Fadime Işık

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MART-

2024

1

*Aile katılımının düzenli olarak desteklenmesi

-Belirlenen günlerde Öğrencilerin getirdikleri ayrıştırılabilen atıkların geri dönüşüm kontrol formu kullanılarak öğretmenler tarafından takip edilmesi, ayrıştırılan atık miktarlarının panoda duyurulması sağlanır.

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

 

2

*Sıfır Atık Günü Düzenlenmesi

-Tüm okulun ve ailelerin Sıfır Atık Günü ile ilgili düzenlenen afişler ile bilgilendirilmesi

-Sıfır Atık Günü Dedektifleri seçilmesi

-Dedektiflerin Gün içinde Çöp-Atık kontrolünü sağlaması

-Sıfır Atık Gününde farkındalık yaratmak amacı ile çekilen fotoğraf ve videoların web sayfasında yayınlanması

 

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

3

*Dünya Su Gününün Kutlanması

-Su tasarrufu ile ilgili sanat etkinlikleri tüm gruplarda uygulanır ve çalışmalar panolarda sergilenir.

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

 

4

*Orman Haftasının Kutlanması

-Ormanlarımızın Önemi konulu kavram haritası çalışması tüm sınıflarda uygulanır.

-Tohumdan Fidana Fidandan Ağaca adlı şarkı Müzik Öğretmeni tarafından tüm sınıflara öğretilir

 

Tüm Öğretmenler

5

*"Taştan Ritim Aletine" adlı etkinliğin sınıflarda uygulanması

-Öğrencilerin aileleri ile dışarıda bulup getirdikleri taşlar boyanır.

-Boyanan taşlar ritim aleti olarak kullanılır.

-Şarkı söylenirken ve ritim yapılırken çekilen video ve fotoğraflar okul web sayfasında paylaşılır

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

6

*Toprak Kirliliği ile Çöp-Atık Konusu arasındaki bağlantı ile ilgili Eko-Okul panosunda afişlerin sergilenmesi

-Öğrencilerde konunun pekişmesi amacıyla ilgili deneyin sınıflarda uygulanması

-Kirli ve temiz toprakta çimlenme deneyi yapılır. Öğrenciler deney süreci ile ilgili gözlemlerini resmederler.

-Resimler Eko-okul panosunda sergilenir.

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

7

*"Atık Malzemelerden Geometrik Şekiller" adlı etkinliğin tüm sınıflarda uygulanması

-Şişe kapakları, pipetler, ipler vb artık materyaller kullanılarak geometrik şekiller yapılır.

-Yapılan çalışmalar sınıf panolarında ve Eko-Panoda sergilenir

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

 

8

*Eko-Kitaplık Kontrolünün Sağlanması

-Eko-Kitaplıkta yırtılan veya yıpranan kitapların öğrenciler tarafından tamir edilmesi

-Kitaplığa eklenmesi istenen konulu kitap var ise öğrencilerle birlikte belirlenmesi ve temininin sağlanması

 

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

9

*Mart ayının en temiz ve düzenli sınıfı seçilir.

 

Tüm Öğretmenler

10

*Aile katılımının düzenli olarak desteklenmesi

-Belirlenen günlerde Öğrencilerin getirdikleri ayrıştırılabilen atıkların geri dönüşüm kontrol formu kullanılarak öğretmenler tarafından takip edilmesi, ayrıştırılan atık miktarlarının panoda duyurulması sağlanır.

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

11

*Artık Materyallerden Kıyafet Tasarlama Etkinliği

-Sınıflarda bulunan kullanılabilir artık materyaller ile kıyafetler oluşturulur.

Oluşturulan kıyafetler okulun uygun alanında sergilenir.

Yemekhane Denetleme Ekibi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NİSAN

2024

1

*Okul bahçesinde ağaçları ve çiçekleri sulamak amacıyla yağmur suyunu toplama çalışması yapılması

-Okul bahçesinin belirli yerlerine kaplar yerleştirilmesi

Nöbetçi Öğretmen

 

 

 

2

*Domatesim Çeri Etkinliğinin Uygulanması

 

Tüm Öğretmenler

3

*23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Kutlamaları

-Kutlama etkinlikleri kapsamında, sınıflardaki artık materyaller kullanılarak "Dünya Çocuklarının Temiz Bir Dünyadaki Mutlu Yüzleri" adlı çalışma yapılır.

-Çalışmalar panoda sergilenir.

-Çalışma fotoğrafları okul web sitesine yüklenir.

Tüm Öğretmenler

4

*Geri Dönüşüm Haftası Etkinlikleri

-Minik Dedektifler İş Başında adlı etkinlik kapsamında okuldaki ve okul bahçesindeki çöp ve atıklar toplanarak ayrıştırılır.

-yakın kağıt toplama yerine uygun olursa Okul Gezisi düzenlenir

Tüm Öğretmenler

5

*Mini Organik Bahçemizde Neler Oluyor? Çalışmasının devamının sağlanması

 

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

(Ekolojik tarım yeşim öğrt zehra öğrt)

6

*Kitaplıktan "Atık mı Hiç Dert Değil!" adlı kitap seçilir ve tüm sınıflarda okunur.

4 – 5 yaş Gruplarında artık materyaller kullanarak hazırlanan kostümler ile kitabın drama çalışması yapılır.

Tüm Öğretmenler

7

*Aile katılımının düzenli olarak desteklenmesi

-Belirlenen günlerde Öğrencilerin getirdikleri ayrıştırılabilen atıkların geri dönüşüm kontrol formu kullanılarak öğretmenler tarafından takip edilmesi, ayrıştırılan atık miktarlarının panoda duyurulması sağlanır

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

8

*Aile Katılımı Etkinliği: Evdeki Atık Malzemelerin Kullanılarak Oyuncağa Çevrilmesi

-Evde çalışmalarını aileleri ile tamamlayan çocuklar ürettikleri oyuncakları sunmak amacıyla okula getirirler. Hangi atık malzemeler kullanılarak oyuncak yaptıklarını arkadaşlarına anlatırlar. Oyuncaklar okulun uygun alanlarında sergilenir.

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

9

Okul yemekhanesinin denetlemesi

Yemekhane Denetleme Ekibi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MAYIS

2024

1

* "Atık mı? Hiç Dert Değil" Temalı Yıl Sonu Sergisi Düzenlenmesi

-Öğrencilerin ve ailelerin katılımı ile atık materyaller kullanılarak üretilen çalışmalar sergilenir.

-Her çalışmanın bir amacının olmasına özen gösterilir. Ör; Su kirliliğini önleyen makine, Atıkları ayrıştıran bir çalışma vb.

-Çalışmalar aileler ve okul tarafından hep birlikte incelenir.

-Sergi fotoğraf ve videoları okul web sitesinde paylaşılır.

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

2

*Geri Dönüşüme Bulunduğumuz Katkılar

-Okulda toplanan atık kağıt ve piller ile ilgili grafiklerin hazırlanması

-Uygulanan anket sonuçlarının incelenmesi ve çevrede ne kadar farkındalık yaratıldığının ölçülmesi

 

Koordinatör Öğretmen

Tüm Okul

 

3

*Aile katılımının düzenli olarak desteklenmesi

-Belirlenen günlerde Öğrencilerin getirdikleri ayrıştırılabilen atıkların geri dönüşüm kontrol formu kullanılarak öğretmenler tarafından takip edilmesi, ayrıştırılan atık miktarlarının panoda duyurulması sağlanır.

 

 

Tüm Öğretmenler

4

*Aile Katılımı Etkinliği: Evdeki Atık Malzemelerin Kullanılarak Oyuncağa Çevrilmesi

-Evde çalışmalarını aileleri ile tamamlayan çocuklar ürettikleri oyuncakları sunmak amacıyla okula getirirler. Hangi atık malzemeler kullanılarak oyuncak yaptıklarını arkadaşlarına anlatırlar. Oyuncaklar okulun uygun alanlarında sergilenir

 

Tüm Öğretmenler

5

Her hafta 1 gün "Haftanın Meyvesi" etkinliğinin yapılması

 

Tüm Öğretmenler

6

Dünya Süt Günü (21 Mayıs) nedeniyle 22 Mayıs

*Mayıs ayının en temiz ve düzenli sınıfı seçilir.

 

Tüm Öğretmenler

7

Sınıflar arası spor aktiviteleri düzenlenmesi

Tüm Öğretmenler

8

Aylık belirlenen bir spor dalı ile ilgili bilgilendirme çalışmasının yapılması, pano oluşturulması (Koşu)

 

Fuat KARAKAŞ

9

Öğrencilerin boy ve kilolarının ölçülerek değişimlerinin karşılaştırılması ve BKİ hesaplanarak velilere bilgi verilmesi

 

Tüm Öğretmenler

10

Okul yemekhanesinin denetlemesi

Yemekhane Denetleme Ekibi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HAZİRAN

2024

1

*Geri Dönüşüme Bulunduğumuz Katkılar

-Okulda toplanan atık kağıt ve piller ile ilgili grafiklerin hazırlanması

-Uygulanan anket sonuçlarının incelenmesi ve çevrede ne kadar farkındalık yaratıldığının ölçülmesi

Nöbetçi Öğretmen

 

 

 

2

*Çevre Koruma Haftası Kapsamında etkinlikler yapılması

-Yıl boyunca Çöp-Atık ve Geri Dönüşüm konusu ile ilgili yapılan çalışmaları anlatmak amacıyla Çevre Dostu Dergisi hazırlanır.

-Dergi web sitesinde paylaşılır.

Tüm Öğretmenler

3

*Çevre Temizliği ile ilgili Akatlar Kültür Merkezinde düzenlenen Tiyatro Etkinliği için Okul Gezisi düzenlenir.

 

Tüm Öğretmenler

4

*Tüm atıkların ilgili kuruluşlara dağıtılması

 

Yemekhane Denetleme Ekibi

5

*"Eko-Okul Eylem Planı Yıl Sonu Raporu" hazırlanarak Eko-Okul Ulusal Koordinatörlüğüne Gönderilir.

*Haziran ayının en temiz ve düzenli sınıfı seçilir.

 

Beslenme ve Hareketli Yaşam Ekibi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi